حرکت نشر از جانب برای کدام عضله است؟

بخش پشت عضله سرشانه زیاد در روزمره و در اکثر حرکات بدنسازی درگیر نیست و برای همین خیلی کم رشد می‌کنه. حرکت نشر برای اینه که این قسمت رشد کنه.

عضله سرشانه ۳ بخش داره:

  • جلو (قُدامی)
  • وسط
  • پشت (خَلفی)

وقتش حرکت سرشانه از جلو می‌زنید بیشتر روی بخش جلویی کار می‌کنه. اما در کل بخش پشت عضله سرشانه زیاد در روزمره و در اکثر حرکات بدنسازی درگیر نیست و برای همین خیلی کم رشد می‌کنه. حرکت نشر برای اینه که این قسمت رشد کنه اما مشکل اینجاست که با اشتباه زدن این حرکت، دوباره فشار رو به بخش جلویی و وسطی سرشانه تحمیل می‌کنیم. و البته چون ما دلمون می‌خواد که با وزنه سنگین‌تری کار کنیم، فشار رو میاریم به بخش جلویی و وسطی که معمولا قوی‌تر هستن، و دوباره اشتباه می‌زنیم.

حرکت نشر از جانب

در عکس بالا می‌بینید که این آقا داره نشر از جانب می‌زنه و خیلی هم درست می‌زنه. چون آرنجش رو گرفته به طرف آسمون. در نتیجه بیشتر با بخش خلفیِ عضله سرشانه کار داره تا جلویی. اگر آرنج شما به طرف پشت باشه و دمبل ها موازی زمین باشن، دارید دوباره با بخش‌های جلویی و وسطی سرشانه وزنه می‌زنید.

در این حرکت شانهٔ خودتون رو جمع نکنید. فقط به همین شکل که در عکس می‌بینید با وزنهٔ سبک تمرین کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *